teisipäev, 24. aprill 2007

Eesti leiva otsinguil


Kui välismaal elava eestlase käest küsida, millest ta puudust tunneb, siis ilmselt on üks esimesi vastuseid "eesti leivast". New Yorgis leiab musta rukkileiba küll, kuigi tihti on maitsel siiski mingi vale nüanss juures, või siis on leiva konsistents kuidagi švammitaoline. Üks võimalus on sõita Brighton Beachile vene poodidesse, kus müüakse erinevat sorti rukkileiba, nii ukraina, läti kui leedu päritolu. Tuleb lihtsalt erinevaid leibu proovida, et õige leida. Minul pole seni eriti näkanud ja iga kord pole aega nii kaugele sõita. Õnneks on ka lähemal võimalusi.

Union Square'i iganädalasel farmerite turul müüakse rukkileiba küll, aga mitte musta. Kui ma üks kord ühelt leivamüüjalt küsisin, kas nad musta rukkileiba ka teevad, siis sain vastuseks, et rukkileib ei ole kunagi must :)

Aga sealsamas Union Square'il on Whole Foods, kus müüakse isegi 3-4 sorti tumedat rukkileiba. Sealt ma leidsingi oma lemmiku, valmistajaks Amy's Bread. Selle leiva puhul sobib kõik, nii maitse kui konsistents. Kahjuks lõpetati mingil ajal selle müük nädalalõpul ja nädala sees ma Whole Foodsis ei käi. Seetõttu olen proovinud ka teisi müügilolevaid leibu. Whole Foodsi enda toode, orgaaniline pumpernickel rye (pildil) on ka täitsa maitsev, mis siis, et natuke švammi meenutab. Siis proovisin veel "When Pigs Fly" tumedat rukkileiba, see tundus natuke liiga magus. Igatahes valikuvõimalust on. Muide, nende leibade juures rõõmustab ka see, et nad on täiesti võimelised hallitama ja halvaks minema, mis annab lootust, et nad ei ole säilitusaineid täis. Nüüd on vaja veel kodune leivategu ka ära proovida.

5 kommentaari:

CVS ütles ...

Mis sa sellele müüjale vastasid kes ütles, et rukkileib pole kunagi must?

Reede ütles ...

Me ostame koju riia leiba ja leedu (Lithuanian) leiba. Viilutatud riia leival on üsna hea maitse, aga ta on jube pudisev, seega ostame viilutamata leiba (see on ka hea maitsega). Kuna me leidsime Queensist venelaste poed, siis Brighton Beachile enam kolistama ei pea.

Anonüümne ütles ...

Ma vist ainus väliseestlane, kes musta leiba taga ei igatse. Mulle meeldib meie seemnetega pruun leib..

Muidugi Eestis olles ma kaifin küll head eesti leiba ja juustu ..
Aga siin olles ei tule mulle see meeldegi :)

Askeldaja ütles ...

Ma ei mäletagi, mis ma sellele müüjale vastasin, aga ilmselt ei õnnestunud mul tema veendumust muuta :)

Siiri, kas seal Queensi poodides kohukesi ka on? Leiba leiab Manhattanilt ka, aga kohukesi küll mitte.

Mul käivad need leivaisud hooti, üldiselt me kodus eriti võileiba ei söö. Minu mees ei saa aru, kuidas saab õhtusöögiks süüa võileiba ja poesalatit. Ja kui mu ema siin käib, siis tema arust pole meil kodus midagi süüa, sest külmkapis puudub võileivamaterjal.

Reede ütles ...

Kohukeste osas jään praegu vastuse võlgu. Nimelt õnnestus mul nii palju kohukesi süüa, et isu kadus ära :) Queensi venelaste poed leidsime alles hiljuti ja kohukesi ma neist otsinud pole, aga kui näen, siis annan teada. Sefiiri ja pelmeene olen küll näinud.
Brighton Beach'il on kindlasti suurem kaubavalik, aga see on kole kaugel. Queensi venelaste poodidesse on meilt umbes tund aega rattasõitu ja me olemegi seal ainult ratastega käinud, sest kui me nagunii juba sõitma läheme, siis vahel võtame eesmärgiks need poed. Metrooga sõites on need poed Rego Parki peatuse kandis, Manhattanilt vist sama pikk maa, kui Brighton Beachile :)