kolmapäev, 3. oktoober 2007

Mida me teame juustust

Lapsel oli prantsuse keeles koduseks ülesandeks kirjutada paberile 10 asja, mis on pärit Prantsusmaalt. Kuna talle kohe 10 asja pähe ei tulnud, siis küsis ta minu käest. Ma arvasin, et koolitöö tuleb ikka temal endal ära teha, aga väikese vihje võin ju anda. Andsin vihjeks sõna "juust" ja lootsin, et ehk tuleb talle pähe brie või camembert või veel midagi head. Laps mõtles natuke ja pakkus siis "gorgonzola! eee... mozzarella!" Siis tuli mulle juustuteema jätkuks meelde, et fondüüd* peaks laps ometi teadma. Andsin siis vihje, et mis saab juustust, kui see ära sulatada. Laps mõtles hoolega järele ja teatas siis: "Või!"

*Ega ma polegi kindel, kas see on üldse prantsuse värk...

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Fondüü olevat vist hoopis šveitsi värk. Aga sellest räägitakse nii vähe, et isegi minu tutvusringkonna kõige juustulembesem paar (mees ametilt juustuvalmistaja, naine lihtsalt armastab juustu) küsis esimese hooga, mis asi see on, kui neile pulmadeks fondüükomplekti tahtsime kinkida.

Lilly Munster ütles ...

Fondüü peaks olema Shveitsi värk - Alpiaasad ja lehmad, eksju :) Tegelikult nad Gruyere juustumuuseumis väitsid, et juust ka Shveitsi leiutis (ma ütleks küll pigem, et Gruyere juust on Shveitsi leiutis :).

Askeldaja ütles ...

Shveitsis me seda juustu sulatasimegi :) Aga mina mõtlesin, et ehk on fondüü siiski Prantsusmaalt Shveitsi sisse toodud. Lapsele see meelde ei tulnud nii või teisiti, nii et nimekirja läksid hoopis muud asjad.