reede, 11. mai 2007

No mida arsti...

Sel nädalal oli mul huvitav arstikogemus, käisin esimest korda elus podiaatri ehk siis jalaterapeudi juures. Siin on sellised natuke "teistsugused" arstid väga levinud. Kui kiropraktikute arvates saavad enam-vähem kõik probleemid alguse seljast, siis podiaatrite arvates on ilmselt just jalad kõikide tervisemurede põhjustajateks. Igatahes olin ma kõndides paar päeva ühes jalalabas valu tundnud ja otsustasin arsti juurde aja kinni panna. Kuigi siin pole asi nii hull, et selle aja peale kui südamearsti järjekord sinuni jõuab, oled sa juba infarkti surnud, siis nädala pidin ikkagi ootama ja loomulikult oli jalavalu selle aja peale läinud.

Otsustasin siiski arsti juurde minna ja küsida tema arvamust nende tallakrampide kohta, mis mind mõnikord piinavad. Vastus oli umbes selline, et maailmas on sadu tuhandeid inimesi sama probleemiga ja magneesiumi võtmisest võib kasu olla, aga võib ka mitte kasu olla, ja lihaste venitamisest võib ka kasu olla. Sellega oli ametlik osa läbi.

Siis kribas arst minu ankeedile mingeid märkusi ja küsis minult, et kust ma siis pärit olen. Kui kuulis, et Eestist, siis teatas, et ta oli ankeedi järgi kohe arvanud, et ma olen Ida-Euroopast, sest ainult seal kirjutatakse number 9 alt sellise kaarega. Hmm, seda teadsin ma küll, et ameeriklased number 7-t läbi ei kriipsuta ja et 1 on neil ainult post ilma selle väikse kriipsuta, aga seda ma polnudki tähele pannud, et 9 puhul teevad nad kriipsu sirgelt otse alla. See Ida-Euroopa jutt ajas mind küll turri, sest minu teada kirjutab kogu Euroopa numbreid ühtemoodi. Siis küsisin arstilt, milliseid jooksujalatseid ta minu jalgadele soovitaks. Arst andis paar soovitust, siis lisas ühe soovituse kohta, et see maksab 180 dollarit ja seda pole mõtet osta, kui just palju raha pole. Siis vaatas mulle sügavalt silma sisse ja küsis, kas mul on palju raha. Selle peale kuulutasin ma visiidi lõppenuks. Ja sellise 'konsultatsiooni' eest kasseerib arst kindlustusfirmalt mitusada dollarit sisse.

Kommentaare ei ole: