neljapäev, 8. märts 2007

Head naistepäeva!

5 kommentaari:

Annu ütles ...

täiesti teemaväliselt:
ma olen mõelnud küsida kelleltki,kes ameerikamaad lähemalt näinud:6, et kas nad tõesti istuvad kogu vahmiiliga haigla ooteruumis, kui keegi perekonnast mingil protseduuril on? seepides on see väga leivinud, aga seebid ei ole ju päris elu. aga hiljuti nägin üht dokfilmi iisreali haiglast ("post partum") ja seal toimus sama asi. müstika minu jaoks, kas inimesed tööl ei peaks olema?

Askeldaja ütles ...

Ma ei oska öelda, sest mul pole siinsete haiglatega kokkupuuteid, aga ma miskipärast arvan, et seda juhtub ainult siis, kui tegemist on lähisugulase ja eriti raske operatsiooniga. Ei usu, et kuskil haiglas näeb 10-15-inimeselist gruppi ukse taga ootamas, nagu sarjades...

Reede ütles ...

Ameerika kohta ei tea mina ka, pole haiglas käinud.
Aga üks mu tuttav murdis kunagi jalaluu Kreekas ja seal oli tõesti alguses tulnud tema kreeklasest palatikaaslase juurde terve suguvõsa (ka Ameerikas elavad sugulased sõitsid kohe kohale) ning edaspidi valvas keegi perekonnast 24 tundi haige inimese voodi juures. No neil oli oma graafik, üks vahetas teise välja. Öine valvaja tukkus toolil ja haige magas voodis.
Ühel päeval oli juhtunud, et mõneks tunniks ei saanud perekonnast mitte keegi tulla ja siis maksti ühele haiglaõele, et ta istuks haige juures need tunnid. See istus siis kah.
No ja mu tuttavale avaldas see kreeka pere kogu aeg kaastunnet, et tema suguvõsa kohale ei sõitnud ja teda keegi ei valvanud. Alguses oli neile muidugi vaja selgitada, et eestlastel pole sellist kommet.
Mu tuttaval jällegi oli sellest kreeklasest haigest kahju, sest ta arvas, et haige tahaks vahel rahus omaette ka magada, mitte pidevalt sugulastega suhelda.

Askeldaja ütles ...

Kui mul sõbranna ema haiglas oli, siis tema õde veetis ka pikad päevad haiglas (ta on õpetaja ja tal oli koolivaheaeg) ja meelitas teda sööma, kui vaja. Eestis vist oleks samamoodi. Aga Annu küsimuse peale tuli mulle silme ette umbes selline olukord, et keegi sünnitab ja siis 30 inimest ootab terve päeva ukse taga, sellist asja vist siin reaalsuses ei ole.

Annu ütles ...

no selles Iisreali filmis oli naine oma mehega sünnitustoas (välja kostusid naise karjed ja ämmaemanda õpetused, kuidas ja mida teha) ja ukse taga olid vist ema-isa ja 2 nooremat naist. surusid kõrva vastu ust ja elasid kaasa. imelik oli vaadata.