pühapäev, 16. september 2007

Eestis on rohi rohelisem


Nii. Nüüd on juba neli nädalat möödas sellest, kui me Eestist tagasi jõudsime. Nagu ikka, lõppes puhkus liiga ruttu. Mõned sõbrad ja sugulased jäidki kahjuks nägemata, sest meil ei õnnestunud samadel kuupäevadel Eestis viibida... Kuna ilm on New Yorgis soe, siis sai mõnda aega veel teeselda, et suvi ikka veel kestab. Paar nädalat võis nautida üleminekuperioodi, kuni jätkus eesti leiba, kommi ja juustu, ja kuni Eestist toodud raamatud polnud veel läbi loetud. Nüüd aga, kui kool on jälle täies hoos ja temperatuur on langenud kahekümne kraadini, tuleb tõele näkku vaadata: suvi on selleks korraks läbi.

Ma ei tea, kas ma idealiseerin Eestit üle, aga iga kord Eestis käies tundub mulle, et Eestis läheb järjest ilusamaks ja paremaks. Võib-olla on asi selles, et Eestis olen ma puhkusel ja ei pea ennast vaevama igapäevaprobleemidega. Võib-olla on asi ka selles, et Eestis käin ma suvel ja päevad on päikest täis ja autolt pole vaja jääd kraapida. Või ehk vaatan ma Eestit uue pilguga. Eestis elades ei mõelnud ma eriti sellele, kas Eesti põllud on ilusad, või sellele, kas mustikaid täis metsaaluses on midagi erilist. Kõik tundus nii enesestmõistetav. Enesestmõistetav tundus ka see, et arstiabi on tasuta. Ja näiteks see, et poodides ripuvad rõivad puudel, mitte ei vedele põrandal. Ja see, et poes süüa ostes ei pea alati kõiki silte läbi lugema. Ja palju muud.

Jah, rohi on Eestis rohelisem ja taevas sinisem.


Pühajärve ääres meeldis mu mehele nii väga, et ta hakkas juba rääkima, et me võiksime sinna kunagi maja osta. Selle peale tekkis meil vaidlus, kas Otepää on Tallinna lähedal või mitte. Tema arvates on. Minu arvates on juba Tartu Tallinnast kaugel, mis siis veel Otepääst rääkida...

4 kommentaari:

Reede ütles ...

Eestis on kõik lähedal :) Aga Eesti ise on kaugel :(

Karuema ütles ...

tegelikult on nii, et kuin oled kodust eemal, siis hakkad väärtustama hoopis teisel tasandil ja teisi asju. need nüansid, mis kohal olles närvidele kaovad, need kaovad meeltest...jäävad vaid suured asjad, nö maailmarevolutsioonilise tähtsusega asjad - kodumaa tunne jne...ning identiteet vahvistub...
seepärast peakski kõik eestlased kodust ära käima, hakkaksid oma kodumaad oluliselt rohkem väärtustama just sisulisest kyljest:)edu teile seal teispool. meil aga pandi juba lume pulgad maha - ja on öökylmad...see tähendab, et varsti on lund tulemas...

Anonüümne ütles ...

Taevas sinisem? Tegelikult on täna siin päev otsa vihma ladistanud, õhk napilt 14 kraadi ja taevas rõhuvhall. Sügismasendus võtab võimust ja mornid inimesed tõuklevad tänaval... :-)

Anonüümne ütles ...

aga tegelikult on ka siin rohi rohelisem. mina nägin peaaegu sünnist saadik nyc unes ja olin surmveendunud umbes 25 aastat, et sinna ma kuulun. kohutavalt meeldib see linn.
aga enam ei liiguta mind eestist naljalt miski. ei, asi ei ole perekonnas, elan üksi. aga elan maakohas, mul on ümber 8 hektarit oma põldu, kured jalutavad seal. ja see kõik on tallinna lähedal( 30km;)
lihtsalt eestlane kuulub südames eestisse, see lihtsalt on nii. mul on küll seinasuurune fototapeet manhattani pildiga toas, aga tegelikkuses piisab, kui kord aastas kohapeal käin...
olen siin väga õnnelik, tulgu rahet või lund või lörtsi.