kolmapäev, 28. veebruar 2007

Blackberry tapab teie aju ja pereelu

Delfi toimetajad oskavad vist mu mõtteid lugeda, miks muidu leidsin ma teadusuudiste rubriigist loo mulle nii südamelähedasel teemal, nimelt 'meilide lugemine teeb lolliks'. Lugu ise oli küll kahjuks delfilikult ära hakitud, nii et jäi veidi segaseks, aga kiire internetiotsing tuvastas, et tegemist on juba kaks aastat tagasi CNN-is kajastatud uudisega. Tegu on siis Inglismaal läbi viidud uuringuga, mille tulemusena selgus, et pidev e-maili kontrollimine ja mailidele vastamine väsitab inimesi, ei lase neil tööle kontsentreeruda, ja kahandab nende IQ-d rohkem kui marihuaana tarbimine. Kaks kolmandikku uuringualustest kontrollis e-maili ka õhtuti ja puhkusel olles ja pool töötajatest vastas e-mailidele hiljemalt tunni jooksul.

Mina lisaks veel nimekirja, et pidev e-maili kontrollimine võib mõjuda hukutavalt teie pereelule. Vähe sellest, et leiutati mobiiltelefonid, kellelgi oli vaja ka Blackberry välja mõelda! Kui mobiili puhul on inimesed enamasti piisavalt viisakad, et nädalalõpul tööasjus mitte helistada, siis e-maili võib ju igal ajal saata. Ja tundub, et mees pole veel Blackberry off-nuppu üles leidnud, seega on tal vaja pidevalt seda ekraani passida ja igale e-mailile kohe vastata. Pole just eriti meeldiv tänaval kõndida, restoranis einestada või vestlust arendada inimesega, kes pidevalt silmanurgast ekraani passib. Tõesti, mõnikord tahaks selle värgi lihtsalt aknast välja visata. Seetõttu saatsin CNN-i artikli muidugi kohe mehele edasi, aga tundub, et isegi IQ kahanemine ei hirmuta teda. Või ei mahtunud artikkel lihtsalt Blackberry ekraanile ära...

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Riskides avalikustada rohkem kui lugejad teada sooviksid, ei saa ma jatta mainimata oma lemmiktaktikat ajast kui mul veel Bb oli. Nimelt hoidsin ma seda kodus tualetis ja tsekkisin oma emaile t66valisel ajal potil istudes. Sellel oli mitmeid eeliseid. Esiteks ei pidanud ma pidevalt ekraani passima, olles samas siiski piisavalt regulaarselt kursis laekuvate s6numitega. Teiseks kadus vajadus tualettiruumi raamatuid ja ajakirju tassida sest alati oli midagi lugeda. Negatiivse poole juurde kuulus harjumus ka 66sel pissil kaies korra pilk ekraanile heita, mist6ttu avastasin end paar korda kl 4 66sel unesegase peaga t66maile komponeerimas (hommikul yle lugedes oli vahel kurb ja vahel naljakas). Samuti polnud just meeldiv rahulikult oma vannituba nautides avastada email s6numiga et miski on ikka taitsa p-ses v6i et jargmine paev t66le minnes tuleb kohe millegi ebameeldiva v tyytuga tegelema hakata. Nyydseks on mu probleemmid Bb-ga iseeneslikult lahenenud, sest erinevalt eesti kontorist arvatakse meie austraalia kontoris, et t66valisel ajal emailidega kursis olemise kohustus on iga t66taja eral6bu ja seet6ttu tuleb Bb (v6i 6igemini emate) endale ise oma raha eest soetada. Tanan, ei!

Askeldaja ütles ...

Sa vist veetsid seal päris palju aega siis...

Reede ütles ...

Ühel meie tuttaval on Blackberry. Perekonda tal pole ja pole ka kunagi olnud, 39-aastane mees.
Ise on ta kurb, et tal perekonda pole ja imestab,et kuidas minu mehel õnnestus endale naine saada, kuigi teenib vähem ja ühtegi autot tal ka pole (tal endal on 3 autot).
Aga perekonna puudumine tema puhul pole muidugi põhjustatud Blackberryst vaid (vist) katoliiklikust koolist. Ta nimelt on väga häiritud, kui mu mees mind tänaval tema nähes suudleb ja noomib siis mu meest, et see public place ja siin nii ei käituta.